arrow_upward

14 oktober 2020

PERSBERICHT: KRAGT koopt rijksmonument villa Mariënhof in Tilburg

Realisatie van een nieuwe unieke woonomgeving met behoud van de monumentale villa en tuin.
PERSBERICHT: KRAGT koopt rijksmonument villa Mariënhof in Tilburg

Eindhoven – KRAGT, een bedrijf dat vastgoed en interieurs nieuw leven inblaast, heeft de Rijksmonumentale Villa Mariënhof aan de Bredaseweg 387 in Tilburg gekocht. Sinds gisteren is KRAGT de nieuwe eigenaar en gaat zij een deel van het perceel van 17.900 m² herontwikkelen. Op dit moment wordt gewerkt aan het plan om een unieke woonomgeving te realiseren op het landgoed waarbij de  de villa in de huidige staat behouden blijft. Ook aanvullende bouw in de tuin worden met respect voor het ontwerp van Leonard Springer bepaald.

De villa is gebouwd in 1918 onder architectuur van J.W. Hanrath. Ook de omliggende tuin, ontworpen door Leonard Springer, is onderdeel van het Rijksmonument. De prachtige locatie leent zich volgens KRAGT voor een bijzondere woonomgeving. “We willen de monumentale waarden van het perceel zoveel mogelijk behouden door enkel te bouwen in de delen die niet bij het originele ontwerp horen. Zo kunnen we de toekomstige bewoners straks het wonen in een Rijksmonumentale tuin zoveel mogelijk laten ervaren” aldus Jeroen van Wezel, mede-eigenaar van KRAGT.

Expert in monumentaal vastgoed

KRAGT is inmiddels een bekende ontwikkelaar van monumentaal vastgoed. Het transformeerde de Stadspoort, het oude postkantoor in Eindhoven, tot hippe woonstudio’s. Daarnaast creëerde ze startersappartementen in een kantoorvilla aan de Heuvelring in Tilburg en heeft het een pakhuis aan de Broekhovenseweg in Tilburg getransformeerd tot luxe loft appartementen.

De werkwijze van KRAGT

Kenmerkend aan de werkwijze van KRAGT is dat zij altijd de historische waarde en unieke elementen van een pand zoveel mogelijk behouden en met de combinatie van moderne toevoegingen een bijzondere woonomgeving creëren. Van Wezel:

“Het is onze passie om panden te vinden die door de jaren heen hun meerwaarde hebben verloren en die wij met een nieuwe invulling en transformatie een nieuw leven geven.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Joey Kivits Partner
Project manager KRAGT